Sklad ELALL
Hlavné vlastnosti
- Neobmedzený počet skladov
- Príjem a výdaj tovaru, tlač príjemiek, výdajok, prevodiek
- Evidencia konsignačných skladov, zákazkových skladov
- Zaradenie tovaru do skupín
- Príjem, výdaj systémom FIFO, čo umožňuje používať jednu skladovú kartu pre rôzne nákupné ceny toho istého tovaru
- Sledovanie okamžitého stavu zásob v skladoch
- tlač inventúrnych zostáv v nákupných i predajných cenách
- Štatistiky obratov podľa rôznych kritérií za zvolené obdobie
- Prehľad výdajov na strediská, zákazky, odberateľov, tovarové skupiny, položky
Podpora priameho predaja zo skladu
Pre potreby predaja tovaru zo skladu je možné:
- Definovať pre položky 3 predajné ceny.
- Nastaviť špeciálne ceny pre jednotlivých odberateľov alebo skupiny odberateľov, prípadne na obmedzené časové obdobie.
- Definovať zľavy paušálne alebo podľa odberateľov, sumárne za doklad alebo pre každú položku alebo skupinu položiek samostatne.
- Tlač cenníka v 3 cenových úrovniach podľa viacerých kritérií triedenia (skladové číslo, skupina, názov).
- Zadávať prirážku k jednotlivým cenovým úrovniam s automatickým prepočtom na nové predajné ceny.
- Preceneniť iba vybranú množinu skladových kariet.
- Štatisticky vyhodnotiť nákup a predaj podľa odberateľov (dodávateľov).
- Vyhodnotiť predaj tovaru podľa skupín za vybrané obdobie a sklad (napr. pre odvod poplatkov z predaja alkoholu a tabakových výrobkov).
- Špeciálne hlásenia – napr. Intrastat, hlásenie o obrate liehu v spotrebiteľskom balení.
Rozširujúce moduly
Skladové hospodárstvo funguje ako samostatný blok, s účtovníctvom je pevne zviazané číselníkmi (dodávatelia, odberatelia, strediská, zákazky) a v prípade priamej fakturácie i vystavenými faktúrami.
Ostatné väzby na účtovníctvo fungujú dávkovým spôsobom (tržby z pokladníc, spotreba tovaru). Z hľadiska vystavenia účtovných dokladov zo skladu a sú potrebné rozširujúce moduly:
- Automatická fakturácia – vystavenie faktúr priamo zo skladového hospodárstva z ich automatickým zaúčtovaním tržieb a zápisom do knihy DPH, odúčtovaním nákladovej položky. Je potrebná pre všetky veľkosklady i predajne vystavujúce faktúry.
- Dávková fakturácia – umožňuje automatické vystavenie faktúr za viac dodacích listov (napríklad mesačne), alebo zbernú faktúru jednému fakturačnému miestu za viac prevádzok.
- Výpočet výdajov z inventúry – zadávajú sa koncové stavy na sklade, program vypočíta výdaj jednotlivých položiek. Vhodné pre reštauračné zariadenia, kde nie sú registračné pokladnice prepojené so skladovým hospodárstvom.
- Výdaj podľa kľúča – výdaj tovaru nielen na základe systému FIFO, ale aj inej podmienky (napríklad výrobné číslo, šarža, obal,…) a sledovanie aktuálnej inventúry i obratov podľa jednotlivých kľúčov.
- Prepojenie s registračnými pokladnicami – podporuje prepojenie ku všetkým typom registračných pokladníc a fiškálnych tlačiarní EFOX firmy ELCOM.
- POS registračná pokladňa – umožňuje priamy hotovostný predaj z počítača s okamžitým odpočtom položiek zo skladu a registrácoiu tržieb vo fiškálnej pamäti. Prepojenie POS pokladne je umožnené zo všetkých režimov skladu i servisu.
Registračná POS pokladnica
Modul môže byť spúšťaný samostatne alebo zo skladového hospodárstva, umožňuje predaj tovaru zo skladu s vystavením pokladničných dokladov v súlade so zákonom 289/2008 Z.z. o používaní elektronických registračných pokladníc.
K dispozícii sú všetky funkcie klasickej elektronickej registračnej pokladnice i funkcie ďalšie, ktoré klasické pokladnice nemôžu zabezpečiť, napríklad:
- Reštauračná pokladnica – otvorené stoly (neobmedzene, i na viac dní).
- Objednávka do kuchyne – tzv. bonovačka.
- Platba na úver (prepojenie na fakturáciu i recepciu v hotelovom systéme)
- Väzba na receptúry a kalkulácie jedál.
- Priamy odpočet zo skladu (Online režim na samostatnom počítači alebo v sieti) s kontrolou stavov alebo dávkový prostredníctvom komunikačných programov cez externé médiá či počítačovú sieť.
- Okamžitý stav hotovosti i dennej tržby, spätný prehľad denných i mesačných tržieb.
- Tlač dodacích listov cez vlastnú tlačiareň i vzdialenú tlačiareň v sieti.
- Predaj i snímačom čiarového kódu.
- Možnosť pripojenia digitálnych váh.
- Podpora tlače na A4 i na útržkové pokladničné tlačiarne.
- Priame prepojenie s platobným terminálom.
Objednávkový systém
Slúži ako doplnok skladového hospodárstva ku kompletnému sledovaniu pohybu tovaru ešte pred jeho prijatím do skladu. Obsahuje tieto funkcie:
- Evidencia došlých objednávok od odberateľov s tlačou predfaktúr, so sledovaním ich plnenia a rezerváciou tovaru na jednotlivých kartách.
- Evidencia a tlač objednávok dodávateľom so sledovaním ich plnenia, tvorba elektronických objednávok vo formáte definovanom u dodávateľa.
- Automatické vystavenie objednávok dodávateľom na základe nastaveného optimálneho množstva, rezervácie a aktuálneho stavu na skladovej karte.
- Automatický prevod objednávok do príjemiek alebo výdajok (odpadá definovanie položiek, sú zadané už v objednávke).
- Prehľady rezervovaného tovaru, splnených a nesplnených objednávok.
- Prehľady objednávok podľa zákaziek.
- Možnosť kumulovania prijatých objednávok do rozvozov.
- Evidencia stálych (dlhodobých) objednávok s automatickým prevodom do dennej objednávky a tlačou dodacích listov i prenosom do výdaja zo skladu. Typické použitie tohto režimu je pekárenská výroba. Možnosť členenia a sumarizácie podľa stredísk, rozvozov a pod. Výpočet potreby surovín na vybrané obdobie na základe zadaných receptúr výrobkov.
Kalkulácie
Doplnkom objednávkového systému je tvorba kalkulácií (receptúr), ktoré umožňujú :
- Tvorbu a tlač kalkulačných listov v kalkulačnej alebo nákupnej cene.
- Výpočet potreby surovín a ich výdaj zo skladu na základe objednávky alebo príjmu výrobkov do skladu.
- Výpočet potreby surovín na základe dopočítania vydaných výrobkov na 0 (typicky vydané jedlá v reštaurácii).
- Výpočet potreby surovín a ich výdaj zo skladu na základe výdaja (predaja) výrobkov (výdajkou, registračnou pokladnicou, POS pokladnicou).